Duplicate content jest zmorą chyba wszystkich webmasterów. Wystarczy do adresu URL strony dodać parametr np. z Google Analytics i jedna strona zamienia się dla wyszukiwarek internetowych w dwie różne strony o tej samej (zduplikowanej) treści. Dla wyszukiwarek:
https://swoboda.pl/blog/kategoria/wordpress/
oraz
https://swoboda.pl/blog/kategoria/wordpress/?utm_source=google&utm_medium=google&utm_campaign=adwords
to dwie zupełnie inne strony z identyczną treścią. A za identyczną treść (duplicate content) dostajemy kary od wyszukiwarek.
Jednak teraz Google, Yahoo! i Microsoft ogłaszają wprowadzenie nowego meta tagu rel=”canonical”, który rozwiąże nasze problemy.
Wystarczy, że na stronie https://swoboda.pl/blog/kategoria/wordpress/ dodamy meta tag:
<link rel="canonical" href="https://swoboda.pl/blog/kategoria/wordpress/"/>
a wyszukiwarki będą wiedziały, pod którym adresem znajduje się strona pierwotna (kanoniczna). Co więcej wszystkie własności linków, np. Page Rank zostaną przypisane do właściwego adresu URL. Czyż to nie wspaniałe?
Wtyczki do WordPressa
Wiadomość o nowym tagu bardzo szybko rozniosła się w społeczności WordPressowców i zostały stworzone dwie wtyczki, które automatycznie dodają tag rel=”canonical” do sekcji head naszych blogów:
- Canonical URL’s for WordPress – wtyczka Joosta de Valk, którą osobiście polecam jako pochodzącą z pewnego źródła,
- SEO No Duplicate – wtyczka Thaya Kareesona, na razie obsługuje jedynie strony wpisów, nie wiadomo, czy będzie rozwijana, więc jej nie polecam.
Dodaj komentarz