Adkontekst Intertext to nowa forma reklamowa, którą wprowadziliśmy w sieci Adkontekst. Reklamy Intertext są aktywowane poprzez najechanie kursorem na podkreślone podwójną linią słowo i tym samych są prawdopodobnie najmniej inwazyjną obecnie formą reklamy.
Informacje istotne dla reklamodawców
- reklamy Intertext są wyświetlane wykorzystując słowa aktywne w wynikach wyszukiwania,
- reklamodawca może na poziomie kampanii umożliwić wyświetlanie reklam Intertext lub je zablokować,
- reklamodawca może stworzyć oddzielną kampanię Intertext z oddzielnymi słowami kluczowymi i tym samym precyzyjnie zarządzać budżetem oraz monitorować skuteczność,
- stawka, która zostanie pobrana w wyniku kliknięcia zostanie pobrana z zadeklarowanej stawki w serwisach partnerskich (nie z wyników wyszukiwania).
Informacje istotne dla wydawców
Większość istotnych informacji podałem już na oficjalnym blogu Optymalizuj Adkontekst, więc tutaj krótko:
- reklamy Intertext można wyświetlać na stronach, gdzie zainstalowany jest AdSense, ponieważ tych dwóch form reklamowych nie można ze sobą pomylić a taki jest wymóg Google (jest to moja osobista interpretacja),
- na jednej podstronie wyświetlane są maksymalnie 4 reklamy,
- sprawdzi się na stronach bogatych w treść – system online analizuje stronę, rozpoznaje kontekst i na jego podstawie podkreśla wybrane słowa,
- w tej chwili każdy wydawca musi przejść dodatkową weryfikację, jeśli chce wyświetlać reklamy Intertext – chcemy mieć pewność, że reklamy będą emitowane na jakościowych stronach.
Osobiście jestem bardzo zadowolony z reklam Intertext, testuję je na kilku swoich stronach osiągając CTRy w granicach 2,5 – 3,5%.
Ech, jakby jeszcze dawało się wybierać kilka kategorii tematycznych i zmieniać kolor tego linka na pasujący do witryny… ;)