• Przejdź do treści
  • Przejdź do głównego paska bocznego
  • Przejdź do stopki

Maciej Swoboda

  • Wystąpienia
  • Kontakt
  • Wtyczki WooCommerce
  • Szukaj

Blog

Retargeting – Retargetowanie w pięciu krokach

Maciej Swoboda

Retargetowanie

Dzisiaj zupełnie przez przypadek trafiłem na stronę produktową Cube Group o retargetowaniu. Strona nie jest jeszcze zaindeksowana w Google (Aktualizacja 10.10.2008: dzięki temu wpisowi już jest ;-)), nie znalazłem też żadnej informacji prasowej o nowej usłudze, więc przypuszczam, że jest to bardzo świeży projekt, którego pewnie nie powinienem był znaleźć ;-) News przypuszczalnie pójdzie do prasy na dniach.

O retargetowaniu mówił już Andrzej Cudny z Cube Group podczas konferencji SEM 2008 i wspominał o nim Bluerank na swoim blogu wyrażając opinię, że jest to bardzo ciekawa nowość na polskim rynku. Ponieważ nie znalazłem dobrego polskiego opracowania na temat retargetowania, korzystając z amerykańskiej strony retargeting.com, krótko opiszę o co chodzi.

Retargetowanie w pięciu krokach

Retargetowanie to identyfikacja internautów, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową, ale nie dokonali zakupu oraz ponowne zachęcenie ich (na innych stronach internetowych) do odwiedzin strony i zakupu.

Krok 1

Dzięki kampaniom w wyszukiwarkach internetowych, sieciach reklamowych, pozycjonowaniu pozyskujemy nowych potencjalnych klientów na swoją stronę. Internauta zapoznaje się z ofertą i… wychodzi poszukać lepszej oferty lub po prostu zamierza wrócić tu po pracy w celu dokonania zakupu (ale nie dodaje strony do ulubionych i zapomina adres).

Krok 2

Identyfikacja internautów do retargetowania dzięki umieszczeniu prostego kodu na swojej stronie.

Krok 3

Identyfikacja internautów, którzy odwiedzili naszą stronę na innych serwisach internetowych i wyświetlenie im reklamy zachęcającej do powrotu na naszą stronę. Taka reklama może być przygotowana specjalnie dla retargetowanych internautów i różnić się od standardowych reklam.

Krok 4

Kierujemy (retargetujemy) tych internautów na naszą stronę, gdzie mogą dokonać zakupu.

Krok 5

Możemy retargetować ponownie użytkowników, którzy już dokonali zakupu na naszej stronie oferując im produkty komplementarne lub nowe wersje zakupionych produktów.

Na stronie Retargetowanie.pl i Retergeting.com można obejrzeć krótkie filmiki, które w bardzo przystępny sposób wyjaśniają zasady działania retargetowania.

Co miesiąc wysyłam newsletter z najnowszymi informacjami ze świata WooCommerce. Dołącz do ponad 3000 subskrybentów. ZERO spamu.

Maciej Swoboda

Zakochany WordPressie od 2006 roku. Organizator WordUp Warszawa 2015-2018 i współorganizator WordCamp Polska 2016/2017. Zwolennik prostych i użytecznych rozwiązań. Szef WP Desk, firmy zajmującej się tworzeniem rozwiązań dla WooCommerce.

Reader Interactions

Komentarze

  1. RE napisał

    30 grudnia 2008 o 10:18

    Chciałbym poprawić Krok 2 Identyfikacja internauty ( zapisanie coockie) odbywa się za pomocą redirect-u doklejanego do adresu URL. Kod anulujący powtórną emisję umieszcza się na stronie z podziękowaniami.
    Znam wiele firm które oferują podobne rozwiązania.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pierwszy Sidebar

Footer

Strona nie jest w żaden sposób powiązana z Automattic, WooThemes i WooCommerce.