Dzisiaj zupełnie przez przypadek trafiłem na stronę produktową Cube Group o retargetowaniu. Strona nie jest jeszcze zaindeksowana w Google (Aktualizacja 10.10.2008: dzięki temu wpisowi już jest ;-)), nie znalazłem też żadnej informacji prasowej o nowej usłudze, więc przypuszczam, że jest to bardzo świeży projekt, którego pewnie nie powinienem był znaleźć ;-) News przypuszczalnie pójdzie do prasy na dniach.
O retargetowaniu mówił już Andrzej Cudny z Cube Group podczas konferencji SEM 2008 i wspominał o nim Bluerank na swoim blogu wyrażając opinię, że jest to bardzo ciekawa nowość na polskim rynku. Ponieważ nie znalazłem dobrego polskiego opracowania na temat retargetowania, korzystając z amerykańskiej strony retargeting.com, krótko opiszę o co chodzi.
Retargetowanie w pięciu krokach
Retargetowanie to identyfikacja internautów, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową, ale nie dokonali zakupu oraz ponowne zachęcenie ich (na innych stronach internetowych) do odwiedzin strony i zakupu.
Krok 1
Dzięki kampaniom w wyszukiwarkach internetowych, sieciach reklamowych, pozycjonowaniu pozyskujemy nowych potencjalnych klientów na swoją stronę. Internauta zapoznaje się z ofertą i… wychodzi poszukać lepszej oferty lub po prostu zamierza wrócić tu po pracy w celu dokonania zakupu (ale nie dodaje strony do ulubionych i zapomina adres).
Krok 2
Identyfikacja internautów do retargetowania dzięki umieszczeniu prostego kodu na swojej stronie.
Krok 3
Identyfikacja internautów, którzy odwiedzili naszą stronę na innych serwisach internetowych i wyświetlenie im reklamy zachęcającej do powrotu na naszą stronę. Taka reklama może być przygotowana specjalnie dla retargetowanych internautów i różnić się od standardowych reklam.
Krok 4
Kierujemy (retargetujemy) tych internautów na naszą stronę, gdzie mogą dokonać zakupu.
Krok 5
Możemy retargetować ponownie użytkowników, którzy już dokonali zakupu na naszej stronie oferując im produkty komplementarne lub nowe wersje zakupionych produktów.
Na stronie Retargetowanie.pl i Retergeting.com można obejrzeć krótkie filmiki, które w bardzo przystępny sposób wyjaśniają zasady działania retargetowania.
Chciałbym poprawić Krok 2 Identyfikacja internauty ( zapisanie coockie) odbywa się za pomocą redirect-u doklejanego do adresu URL. Kod anulujący powtórną emisję umieszcza się na stronie z podziękowaniami.
Znam wiele firm które oferują podobne rozwiązania.