Na konferencji A4UExpo Europe, która odbyła się pod koniec kwietnia Joost de Valk, jeden z najlepszych ekspertów WordPressa na świecie (nie tylko w mojej opinii) przedstawił 40 porad optymalizacyjnych do WordPressa. Cała prezentacja jest dostępna pod koniec wpisu, ja natomiast poniżej wybrałem te wg mnie najciekawsze i najlepsze porady.
Szybkość działania WordPress
- Zainstaluj wtyczkę WP Super Cache,
- Połącz kilka plików CSS w jeden – sytuacja często występuje w płatnych skórkach z kilkoma wersjami kolorystycznymi,
- Wyłącz nieużywane lub niepotrzebne wtyczki,
- Zmień hosting ;-)
SEO WordPressa
- Używaj przyjaznych URLi,
- Zamień miejscami tytuł bloga i tytuł wpisu, powinno to wyglądać tak:
tytuł wpisu - tytuł bloga
, - Wskaż drogę robotom Google – użyj tagów noindex dla katalogu wp-admin, strony logowania i rejestracji, itp.,
- Pisz lepsze, chwytliwe tytuły wpisów i meta tagi description,
- Utwórz lepszą paginację za pomocą wtyczki WP-PageNavi,
- Wyłącz paginację komentarzy,
Utrzymanie
- Rób backup bazy danych przynajmniej raz dziennie za pomocą wtyczki WP-DBManager,
- Optymalizuj codziennie bazę danych za pomocą powyższej wtyczki,
- Rób backup plików, w szcsególności folderu wp-content, w którym domyślnie są przechowywane wszystkie pliki wtyczek i obrazki, które dodajesz do wpisów,
- Włącz ochronę antyspamową, np. domyślny Akismet (aby go aktywować trzeba założyć bezpłatne konto na WordPress.com),
- Wyłącz niepotrzebne lub wręcz głupie widgety (np. PageRank, Technorati Rank).
Narzędzia społecznościowe
- Pozwól dodawać swojego bloga do czytnika RSS, Twittera, Wykopu, itd.,
- Stwórz newsletter,
- Dziękuj osobom, które skomentowały wpis na Twoim blogu po raz pierwszy i zachęcaj, żeby dodały bloga do RSSa – możesz użyć wtyczki Comment Redirect,
- Włącz Gravatary do swoich komentarzy,
- Używaj Twittera (ewentualnie Blipa lub Flakera) do promocji swoich wpisów.
Statystyki
- Używaj Google Analytics do mierzenia odwiedzalności bloga, wykorzystaj do tego świetnej wtyczki Google Analytics for WordPress,
- Taguj linki z Twittera i RSSa i dowiedz się ile osób wchodzi na bloga z tych narzędzi,
- Używaj wtyczki Canonical URL’s for WordPress, aby zapobiegać duplicate content,
- Dowiedz się który ruch (np. Google, Twitter, Wykop, strony polecające) generuje najwięcej subskrypcji RSS lub newslettera i skup się na promocji bloga w tych serwisach.
Pełna prezentacja Joosta:
Dodaj komentarz