• Przejdź do treści
  • Przejdź do głównego paska bocznego
  • Przejdź do stopki

Maciej Swoboda

  • Wystąpienia
  • Kontakt
  • Wtyczki WooCommerce
  • Szukaj

Tipspot

Jak przenieść pocztę z Gmail’a na inne konto Gmail

Maciej Swoboda

Wpis jest sprzed ponad 4 lat, więc nie ma gwarancji, że opisany sposób będzie działać. Polecam rozwiązanie u źródła, czyli w Google Support.

Gmail Logo

Kilka dni temu postanowiłem zmienić jeden ze swoich adresów email na inny jednocześnie pozostając przy Gmailu i przenosząc całą starą korespondencję (przy zachowaniu oryginalnych dat). Musiałem więc znaleźć sposób jak przenieść całą pocztę z jednego konta Gmail na inne konto Gmail.

Cała operacja okazała się być banalnie prosta. A oto kroki, które trzeba wykonać, aby przenieść pocztę (korzystam z Gmaila w języku angielskim, więc będę używać angielskich nazw, po screenach łatwo będzie dojść do polskich odpowiedników):

Logujemy się na stare konto Gmail i przechodzimy do zakładki Forwarding and POP/IMAP w Settings i wykonujemy następujące czynności:

  1. Zaznaczamy opcję Forward a copy of incoming mail to i wpisujemy nowy adres naszego Gmaila (uwaga: razem z @gmail.com)
  2. Ustalamy co Gmail ma zrobić z kopią tej poczty w starej skrzynce, w tym przypadku ustawiłem, że powinien ją zachować w Inbox
  3. Włączamy opcję Enable POP for all mail co pozwoli nam zaimportować nie tylko nową pocztę, ale również tę, która jest na naszym koncie od początku istnienia
  4. Ustalamy co ma nastąpić po pobraniu poczty przez protokół POP – ja wybrałem opcję archiwizacji ściągniętej poczty
  5. Zapisujemy zmiany ;-)

Przenoszenie Gmail 1

Następnie logujemy się na nowe konto Gmail i przechodzimy do zakładki Accounts w Settings i klikamy link Add another mail account.

Pojawi się nowe okno przeglądarki, w którym należy wpisać adres starej poczty (również z @gmail.com):

Przenoszenie Gmail 2

Teraz przyszedł już przedostatni krok, w którym podajemy konfigurację odbioru poczty:

  1. Wpisujemy nazwę konta (tym razem już bez gmail.com)
  2. Wpisujemy hasło starego konta
  3. Serwer smtp pozostawiamy bez zmian
  4. Ustalamy, czy poczta na starym koncie ma zostać skasowana, czy zachowana (ja wybrałem opcję pozostawienia jej na koncie)
  5. Piątkę zostawiamy zaznaczoną
  6. Ustawiamy etykietę ściąganej poczty (niestety nie ma możliwości zachowania starych etykiet)
  7. Ustalamy, czy nowa poczta ma być zarchiwizowana
  8. Dodajemy konto ;-)

Przenoszenie Gmail 3

Ostatni krok to uzbroić się w cierpliwość i czekać.

Ściąganie poczty może trwać dosyć długo, zwłaszcza jeśli uzbierało nam się kilka tysięcy maili, ponieważ Gmail ściąga nasze maile w paczkach w określonych odstępach czasu. W skrajnych przypadkach może to potrwać nawet kilkanaście godzin.

W czasie ściągania poczty nie musimy być zalogowani, ani na nowe, ani na stare konto – cały proces odbywa się automatycznie, a my w tym czasie możemy robić inne ciekawsze rzeczy. Na przykład czytać blogi ;-)

Co miesiąc wysyłam newsletter z najnowszymi informacjami ze świata WooCommerce. Dołącz do ponad 3000 subskrybentów. ZERO spamu.

Maciej Swoboda

Zakochany WordPressie od 2006 roku. Organizator WordUp Warszawa 2015-2018 i współorganizator WordCamp Polska 2016/2017. Zwolennik prostych i użytecznych rozwiązań. Szef WP Desk, firmy zajmującej się tworzeniem rozwiązań dla WooCommerce.

Reader Interactions

Komentarze

  1. rumyan napisał

    14 grudnia 2008 o 14:29

    I działało Ci:
    4 Ustalamy, czy poczta na starym koncie ma zostać skasowana, czy zachowana (ja wybrałem opcję pozostawienia jej na koncie)

    mi zwraca komunikat: „smtp.gmail.com nie umożliwia pozostawiania wiadomości na serwerze”

    Odpowiedz
  2. Maciek Swoboda napisał

    15 grudnia 2008 o 12:44

    Być może była jakaś zmiana w Gmailu, w czasie pisania tekstu wszystko działało tak jak to opisałem.

    Trudno mi stwierdzić w czym może być problem.

    Odpowiedz
  3. kranu napisał

    13 marca 2009 o 07:26

    No ludzie.. przecież smtp jest do wysyłania poczty, a nie odbierania :/

    Odpowiedz
    • Bencao napisał

      12 listopada 2013 o 15:27

      odgrzebuje bo sam tu trafilem. napisalbys w takim razie zeby zmienic na POP.gmail.com i odkliknac „pozostaw wiadomosc na serwerze” i dziala, wiadomosc i tak zostanie jesli tak ustawilismy w koncie z ktorego chcemy zassac maile.

      Odpowiedz
  4. Bleble napisał

    27 sierpnia 2012 o 10:55

    to nie działa, gościu zyjemy w polsce więc używaj tego języka

    Odpowiedz
    • Maciek Swoboda napisał

      27 sierpnia 2012 o 11:01

      Wpis jest sprzed 4 lat, więc nie ma gwarancji, że opisany sposób będzie działać. Natomiast zamiast narzekać można bardzo łatwo znaleźć rozwiązanie u źródła, czyli w Google Support: http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=pl&hlrm=en&answer=56283

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pierwszy Sidebar

Footer

Strona nie jest w żaden sposób powiązana z Automattic, WooThemes i WooCommerce.